Konkursy
Otwarty konkurs ofert na wsparcie realizacji zadania z zakresu
wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej
„Prowadzenie placówki opiekuńczo – wychowawczej typu socjalizacyjnego
na terenie powiatu chełmińskiego”
Powiat Chełmiński
reprezentowany przez Zarząd Powiatu,
na podstawie
ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
(Dz.U. z 2025 r. poz.49 z późn. zm.),
ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
(Dz.U. z 2025 r. poz.1338)
oraz Uchwały nr IV/40/2024 Rady Powiatu Chełmińskiego z dnia 15 października 2024 r.
w sprawie uchwalenia
„Programu współpracy Powiatu Chełmińskiego z organizacjami pozarządowymi w roku 2025”,
ogłasza otwarty konkurs ofert na wsparcie realizacji zadania z zakresu wspierania rodziny
i systemu pieczy zastępczej
„Prowadzenie placówki opiekuńczo – wychowawczej typu socjalizacyjnego na terenie powiatu chełmińskiego”
Regulamin konkursu
I Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania:
1. Przewidywana łączna kwota dotacji na realizację zadania będzie równa iloczynowi średnich miesięcznych wydatków przeznaczonych na utrzymanie dziecka w placówce ogłoszonych przez Starostę w wojewódzkim dzienniku urzędowym oraz liczby wychowanków umieszczonych w placówce za okres przyznania dotacji zgodnie z przepisami ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
2. Ogłoszony w 2025r. miesięczny wydatek na utrzymanie dziecka w placówce prowadzonej na zlecenie powiatu wynosił: 6.051,42 zł. Łączna kwota dotacji planowanej do udzielenia w roku bieżącym: 1.109.968,00 zł.
3. Ogłoszony w 2024r. miesięczny wydatek na utrzymanie dziecka w placówce prowadzonej na zlecenie powiatu wynosił: 5.198,94 zł. Łączna kwota udzielonej dotacji w 2024r. to: 995.757,00 zł.
II Zasady przyznawania dotacji:
1. Zlecenia zadania i udzielanie dotacji następuje na podstawie przepisów ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Udzielenie i rozliczenie dotacji nastąpi na podstawie ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2024r. poz. 1530 ze zm.) oraz zawartej umowy dotacyjnej na zlecenie zadania publicznego.
2. Uczestnikami konkursu mogą być podmioty wymienione w art.3 ust.2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
3. Nie mogą ubiegać się o przyznanie dotacji podmioty, które nie rozliczyły się w poprzednim okresie terminowo lub zadanie zostało wykonane niewłaściwie.
4. Uczestnicy konkursu składają oferty na formularzach. Wzory oferty i sprawozdania określa Rozporządzenie Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz.2057). Dotacja może być przeznaczona na wsparcie realizacji zadania.
5. Szczegółowe warunki udzielenia, rozliczenia dotacji oraz kontroli zadania określi umowa dotacyjna, sporządzona zgodnie z ramowym wzorem, o którym mowa w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz.2057).
6. Dotacja udzielana będzie w m-cznych transzach wynikających z ilości wychowanków placówki skierowanych przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Chełmnie z uwzględnieniem planu finansowego określonego dla budżetu powiatu.
III Rodzaj zadania objętego konkursem:
Prowadzenie placówki opiekuńczo – wychowawczej typu socjalizacyjnego, o której mowa w ustawie z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 22 grudnia 2011r. w sprawie instytucjonalnej pieczy zastępczej (Dz.U. 2025, poz. 395).
IV Termin i warunki realizacji zadania:
1. Organizator konkursu dofinansuje wybraną ofertę poprzez podpisanie umowy dotacyjnej.
2. Termin realizacji zadania - okres obejmujący umowę zawartą m.in. z uwzględnieniem przepisów ustawy o finansach publicznych art.151 ust.2 i art.221 ust.3. Umowa zostanie zawarta na czas określony nie dłuższy niż 5 lat i nie krótszy niż 1 rok.
3. Oferent realizując zadanie jest zobowiązany do stosowania w szczególności przepisów ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz rozporządzenia w sprawie instytucjonalnej pieczy zastępczej.
4. W trakcie realizacji zadania oferent winien posiadać aktualne zezwolenie Wojewody Kujawsko – Pomorskiego na prowadzenie placówki opiekuńczo – wychowawczej.
V Termin składania ofert:
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie oferty w nieprzekraczalnym terminie do dnia 28.11.2025 r., do godz. 14.30 (decyduje data wpływu do Starostwa), na adres: Starostwo Powiatowe w Chełmnie, ul. Kolejowa 1, 86-200 Chełmno lub w Biurze Podawczym w siedzibie Starostwa Powiatowego w Chełmnie, ul. Kolejowa 1, 86-200 Chełmno (parter), w zamkniętej kopercie opatrzonej tytułem: „Otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego – prowadzenie placówki opiekuńczo - wychowawczej w powiecie chełmińskim”.
VI Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert:
1. Tryb udzielania dotacji, tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowej do opiniowania ofert określa Uchwała nr IV/40/2024 Rady Powiatu Chełmińskiego z dnia 15 października 2024r. w sprawie uchwalenia „Programu współpracy Powiatu Chełmińskiego z organizacjami pozarządowymi w roku 2025”.
2. Kryteria oceny ofert określa ustawa z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, a w szczególności:
- możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację,
- kalkulacja kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
- proponowana jakość wykonania zadania publicznego i kwalifikacje osób, przy udziale których będzie realizowane zadanie,
- udział środków własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego,
- wkład rzeczowy i osobowy planowany do realizacji zadania,
- w przypadku podmiotów i organizacji, które realizowały podobne zadanie publiczne: rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
3. Do ofert dołącza się:
a) kopię aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego, tj. zgodnego z aktualnym stanem faktycznym i prawnym, niezależnie od tego, kiedy został wydany lub inny dokument potwierdzający status prawny oferenta oraz nazwiska i funkcje osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w jego imieniu lub inny dokument potwierdzający status prany oferenta.
b) Inne dokumenty (jeśli dotyczą):
- szczególne upoważnienie osób do reprezentowania oferenta,
- terenowe oddziały organizacji (nieposiadające odpowiedzialności prawnej) mogą złożyć ofertę wyłącznie za zgodą zarządu głównego organizacji, tj.: na podstawie pełnomocnictwa rodzajowego udzielonego przez zarząd główny,
- umowę partnerską lub oświadczenie w przypadku projektów z udziałem partnera.
c) oświadczenie o posiadaniu wyodrębnionego rachunku bankowego na potrzeby realizacji zadania,
d) zezwolenie Wojewody na prowadzenie placówki opiekuńczo – wychowawczej,
e) sprawozdanie finansowe i merytoryczne z działalności oferenta za 2019r.
f) tytuł prawny do nieruchomości, w której ma być realizowane zadanie,
g) kwalifikacje osób, przy udziale których oferent zamierza realizować zadanie, w tym osoby Dyrektora Placówki,
h) informacja o sposobie realizacji zadania zgodnie z przepisami Rozdziału 3 „Instytucjonalna piecza zastępcza”, a w szczególności art.93 ust.4, ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz par.13-18 rozporządzenia w sprawie instytucjonalnej pieczy zastępczej, w tym informacja o organizacji pieczy nad wychowankami i prowadzonych zajęciach, a w szczególności: zajęcia opiekuńczo – wychowawcze, ze specjalistami (psychologiem, pedagogiem, terapeutami), opieka nocna,
i) regulaminy i procedury obowiązujące w jednostce realizującej zadanie,
j) aktualne zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ważne 3 m-ce od daty wystawienia) o niezaleganiu w składkach na ubezpieczenie społeczne,
k) aktualne zaświadczenie z Urzędu Skarbowego (ważne 3 m-ce od daty wystawienia) o niezaleganiu z podatkami,
l) oświadczenie, że wobec oferenta nie toczy się postępowanie sądowe lub inne postępowanie zmierzające do zabezpieczenia, ustalenia, zasądzenia lub wyegzekwowania należności pieniężnych lub świadczenia niepieniężnego o wartości mogącej wpłynąć na możliwość prawidłowego i terminowego wywiązania się z zobowiązań wynikających ze złożonej oferty i podpisanej umowy.
ł) oświadczenie o stosowaniu art. 21 ustawy z dnia 13 maja 2016r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (Dz.U. z 2024r. poz.1802 z późn. zm. ).
Załączniki do ofert powinny być:
- ponumerowane;
- podpisane przez osoby uprawnione, które zgodnie z postanowieniami statutu lub innego aktu są upoważnione do reprezentowania podmiotu na zewnątrz i zaciągania w jego imieniu zobowiązań finansowych;
- potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osobę lub osoby uprawnione, jeśli przedkładane są w formie kserokopii.
4. Wypełnienie Oferty w części III Opis zadani pkt 6: Dodatkowe informacje dotyczące rezultatów realizacji zadania publicznego – jest obowiązkowe. Z uwagi na konieczność rozliczania się z osiągniętych rezultatów realizacji zadania publicznego, wykazane rezultaty powinny być mierzalne.
5. Oferty, które nie spełniają wymogów formalnych oraz złożone po terminie, nie będą rozpatrywane.
6. Zarząd Powiatu, w uzasadnionej sytuacji, zastrzega sobie możliwość żądania dodatkowych informacji lub dokumentów.
7. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dofinansowania, nie gwarantuje również przyznania dofinansowania w wysokości wnioskowanej przez oferenta.
8. W przypadku wyboru oferty, zlecenie realizacji zadania nastąpi w formie wsparcia zadania.
9. Na niniejszy konkurs uprawniony podmiot może złożyć maksymalnie 1 ofertę.
10. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w terminie do 19.12.2025r.
11. Zarząd Powiatu może odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursie podpisania umowy w przypadku, gdy okaże się, że rzeczywisty zakres realizowanego zadania znacząco odbiega od opisanego w ofercie, podmiot lub jego reprezentanci utracą zdolność do czynności prawnych, zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową oferenta.
12. Wyniki zostaną zamieszczone na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego oraz Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej Starostwa.
Dodatkowe informacje można uzyskać w Starostwie Powiatowym w Chełmnie, przy ul. Kolejowej 1, nr tel.: 056 677-24-10 i Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Chełmnie, przy ul. Harcerskiej 3, pok. nr 9, nr tel.: 056 677-24-55, 056 677-24-28.
KLAUZULA INFORMACYJNA
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L. z 2016r. Nr 119, s. ze zm.) - dalej: „RODO” informuję, że:
1. Administratorem Państwa danych jest Starosta Chełmiński, tel. 56 677 24 10, e-mail: sekretariat@powiat-chelmno.pl.
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, Panią Katarzynę Henzler, z którą mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu email: inspektor@cbi24.pl lub pisemnie na adres Administratora.
2. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, jak również w celu realizacji praw oraz obowiązków wynikających z przepisów praw (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o Ochronie danych osobowych (Dz.U.2019.1781).
3. Państwa dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO - w zakresie wyrażonej przez Państwa zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach innych niż wynikające z przepisów prawa, np. w celu ułatwienia kontaktu w załatwianych przez Państwa sprawach w Urzędzie. Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji ww. celu z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach szczególnych, w tym przepisów archiwalnych. W przypadku wyrażonej przez Państwo zgody na przetwarzanie danych osobowych innych niż wynikające z przepisów prawa, Państwa dane będą przetwarzane do momentu jej odwołania.
4. Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą podlegać profilowaniu.
5. Państwa dane osobowych nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).
6. W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:
a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
c) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
d) prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), w sytuacji, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO).
e) w przypadku, gdy przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych ( art. 6 ust. 1 lit. a RODO ), przysługuje Państwu prawo cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania danych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, z obowiązującym prawem.
7. Podanie przez Państwa danych osobowych jest obowiązkowe. Nieprzekazanie danych skutkować będzie brakiem realizacji celu, o którym mowa w punkcie 2.
8. Podanie przez Państwa danych w przypadku zgody jest dobrowolne, aczkolwiek ich niepodanie, będzie skutkowało brakiem możliwości kontaktu.
9. Państwa dane mogą zostać przekazane podmiotom zewnętrznym na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, a także podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.
Odbiorcami Państwa danych mogą być:
a) organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
b) inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych ze Starostwem Powiatowym w Chełmnie przetwarzają dane osobowe, dla których Administratorem jest Starosta Chełmiński.



























